Известие

Collapse
No announcement yet.

Клапи в смукателен колектор 2.0TS

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Клапи в смукателен колектор 2.0TS

    Някой да знае въпросните клапи за какво служат, ясно е че променят завихрянето на въздуша, ама защо, евентуално възможно ли е премахването им? Познавам 2-ма колеги които ги смениха с метални от по-малките мотори, горе долу са доволни, т.е. не са се оплаквали.

    Дилемата е породена от един проблем, въпросната клапа застава в някаква позиция и колата започва да придърпва в оборотите между 2-3000, мине ли ги върви на пушка. Явно клапата залепва, тъй като колата се кара на газ и мизерията си казва думата. Буренцето е ок, вакуум има, маркучетата също са добре. Когато го бутна и раздвижа на ръка, известно време няма проблем, после пак чеп...

    Колата е 2.0 тс 155кс 98г.
    Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
    Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
    Горе главата, нищо че е празна...

  • #2
    Пластмасовите колектори на 2.0TS 16V, някой ги сменяват с такива от 2.0TS 8V, пасват си идеално!
    Тази пластина за която говориш всъщност отваря и затваря късият път на въздуха във всмукателните колектори.

    Придърпването не е от това, според мен.

    Comment


    • #3
      Абе тъпо е измислено, ама ко да прайш...
      Защо се налага това скъсяване на пътя на въздуха?
      Все си мисля че ако изтърбуша клапата ще спре да се шашка. Имам един колектор под ръка на който съм му намислил тази интервенция, пък ще видим кво ше стане.
      Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
      Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
      Горе главата, нищо че е празна...

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от Nikosaul Покажи съобщение
        Пластмасовите колектори на 2.0TS 16V, някой ги сменяват с такива от 2.0TS 8V, пасват си идеално!
        Тази пластина за която говориш всъщност отваря и затваря късият път на въздуха във всмукателните колектори.

        Придърпването не е от това, според мен.
        Зa пръв път чувам за такава интервенция.
        Fiat Punto 1.4GT 1996
        Hyundai Tucson 2.0 2007
        Renault Clio 1.5 2019

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от mirchozo Покажи съобщение
          Абе тъпо е измислено, ама ко да прайш...
          Защо се налага това скъсяване на пътя на въздуха?
          Все си мисля че ако изтърбуша клапата ще спре да се шашка. Имам един колектор под ръка на който съм му намислил тази интервенция, пък ще видим кво ше стане.
          Въпросът е по-скоро - защо се налага удължаването на пътя на въздуха?
          Това се прави с цел завихряне на въздуха преди навлизането му в горивната камера с цел подобряване на горенето.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #6
            Пътя на въздуха в нормално положение на колектора е удължен, тогава когато обороти са от ниски до средни (т.е. от 1200 до към 2700) в този работен диапазон скоростта на въздуха е недостатъчна за да се създаде т.нар завихряне на потока при навлизане в горивната камера, за това колкото повече количество въздух има в колектора пред всмукателния клапан, толкова теглото на въздуха е по-голямо и спомага за това въздуха да навлиза чрез завихряне в горивната камера. А при обороти над 4400 пътя на въздуха се скъсява защото тогава скоростта на потока на въздуха е достатъчна за да създаде това завихряне и да се гарантира равномерно размесване на горивната смес в горивната камера.

            Алуминиевите колектори са алтернатива за газифицирани TS 16V, където газовото често киха заради разни проблеми.
            Last edited by Nikosaul; d.m.y г., 22:27.

            Comment


            • #7
              т.е ако махна клапите ще стане мудна във високите, понеже колата се кара доста спокойно това донякъде ме устройва
              Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
              Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
              Горе главата, нищо че е празна...

              Comment


              • #8
                няма да стане, обаче разхода ще стане безобразен, а и може да има проблем със всумакателните клапани, доста работа ще им се отвори (в смисъл че по-голямо натоварване ще трябва да понесат)

                Алуминиевият колектор от 8V е със средна дължина спрямо пластмасовият на16V, като с него ще е леко по-мудна и малко по-лакома в ниските обороти.

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Nikosaul Покажи съобщение
                  няма да стане, обаче разхода ще стане безобразен, а и може да има проблем със всумакателните клапани, доста работа ще им се отвори (в смисъл че по-голямо натоварване ще трябва да понесат)

                  Алуминиевият колектор от 8V е със средна дължина спрямо пластмасовият на16V, като с него ще е леко по-мудна и малко по-лакома в ниските обороти.
                  Това с 8v колектор продължава да ме хвърля в размисли, как точно е постижимо, пък и той 8v колектора е и алуминиев и пластмасов.
                  Fiat Punto 1.4GT 1996
                  Hyundai Tucson 2.0 2007
                  Renault Clio 1.5 2019

                  Comment


                  • #10
                    на AR 155 2.0TS 8V, колектора пластмасов ли е? Струва ми се че целият е алуминиев.

                    на AR 156 2.0TS 16V, колекторните тръби откъм главата са алуминиеви, а аспирационният колектор е пластмасов

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Nikosaul Покажи съобщение
                      на AR 155 2.0TS 8V, колектора пластмасов ли е? Струва ми се че целият е алуминиев.

                      на AR 156 2.0TS 16V, колекторните тръби откъм главата са алуминиеви, а аспирационният колектор е пластмасов
                      Ами на първите 55ци 92ра година целия колектор както и на моята 164ка е алуминиев, но след това от 94та натам става пластмасов, но това както и да е, не мисля, че е съвместим с 16v. колектора.
                      Fiat Punto 1.4GT 1996
                      Hyundai Tucson 2.0 2007
                      Renault Clio 1.5 2019

                      Comment


                      • #12
                        Правил съм си доста експерименти с тия колектори, изключвал съм им клапата, махал съм я, карал съм с правен колектор и стигнах до извода че не може да се направи по добре от това както са го направили там...... Така че не се занимавайте с тия неща, просто гледайте да ви работят нещата там......
                        "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                        F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                        Comment


                        • #13
                          Това ясно, какво става ако я няма клапата примерно, или е в средно положение. Питам понеже съм склонен на компромиси откъм вървежа, важното е да е икономична. За вървежа си имам друга ламя.
                          Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                          Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                          Горе главата, нищо че е празна...

                          Comment


                          • #14
                            Няма да се получава засмукване чрез завихряне, за което са проектирани 16V моторите, от което само малко се нарушава вървежа в средни обороти и леко завишава разхода. т.е. пада ефективността на ДВГ.

                            Най-добре е да намериш здрав неотварян аспирационнен колектор и да си го смениш.

                            И едно напомняне, ако не си с газов инжекцион направи си настройките на газ със сегашният колектор, така че да не ти гърми гориво-въздушната смес в колектора, за да не повредиш и новият.

                            Comment


                            • #15
                              То не е гърмял никога. Смених го лятото с друг, здрав, работи около месец и стана същата работа. Инжекциона е хубав, бардолини ала бала...
                              Интересното е че на бензин почти не се усеща, газта явно е доста по-капризна.
                              Едно време на моята кошница като я угася се чуваше едно "жвакане" 2-3 пъти, на тая ми прави впечатление че го няма това. Как да измеря вакуума, да не би нещо там да има пропуски, неко по запознатите споделят какъв е принципа на работа на тази система.
                              От къде взима вакуум, как се проверява клапанчето и т.н. По сервизите се чешат по картуните и се вижда че хабер си нямат, пък не ми се дават пари някой да се учи по колата ми и пак да е същата работа. Като краен вариант ще я разходя до Варна при Иво, ама не ми се ще да го занимавам човека с глупости, имат си достатъчно работа.
                              Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                              Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                              Горе главата, нищо че е празна...

                              Comment

                              Working...
                              X